Kom werken aan de feiten
Draag bij aan een betrouwbare en onafhankelijke blik op de samenleving.

Zoek je een werkplek als beheerder om je kennis over AFAS en alle modules een boost te geven? Ben je dienstverlenend, analytisch en werk je graag samen in een enthousiast team?
Laat deze kans dan niet lopen en reageer nu!
We zijn sinds 2020 operationeel met AFAS, voor de bedrijfsvoering en HR. Sinds oktober dit jaar ook met een tweede omgeving voor specifieke dienstverlening rondom onderzoek met Microdata.
Samen met je directe collega’s richt jij het AFAS-systeem zo gebruikersvriendelijk en efficiënt mogelijk in. Als AFAS-beheerder houdt je je bezig met uitbreidingen, optimaliseringen en het beheer van AFAS.
Je analyseert gebruikerswensen (kritisch bevragen en impactanalyse) en implementeert en beheert wijzigingen en lost incidenten op.
Je bedenkt proactief passende (alternatieve) inrichtingen.
Je test oplossingen en nieuwe releases.
Je ondersteunt dagelijks verschillende gebruikers(groepen) en hebt een belangrijke rol in gebruikersoverleggen.
Je onderhoudt systeemdocumentatie (inrichting), functionele beschrijvingen en gebruikershandleidingen.
Je blijft je voortdurend verdiepen en verbreden en volgt de ontwikkelingen van AFAS.
Je komt te werken binnen het team Functioneel Beheer en Informatiemanagement binnen de hoofddirectie Bedrijfvoering en strategie. Het team bestaat uit een teammanager en 10 enthousiaste professionals, waaronder 6 AFAS-beheerders. We ondersteunen en adviseren het management en de medewerkers van de hoofddirectie bij het maken van keuzes over informatiesystemen. Ook zijn we verantwoordelijk voor de inrichting en het beheer van het ERP/CRM-systeem (AFAS).
Als team zijn we voortdurend bezig om nieuwe ontwikkelingen in te richten. Zo hebben we het volledige onboardingsproces in AFAS ingericht, inclusief het outsite-gedeelte.
Wanneer je bij ons begint, ervaar je direct hoe snel, eenvoudig en gebruikersvriendelijk dit is! Daarnaast zijn we first-class supplier en onderdeel van het AFAS-releaseteam.
We werken veel en graag met elkaar samen, vragen gemakkelijk om hulp en hechten veel waarde aan ons contact. Kenmerkend voor ons team is dat we een klantgerichte en dienstverlenende werkhouding hebben.
We organiseren ook regelmatig diverse teamuitjes die écht niemand wil missen. Ben jij er de volgende keer ook bij?
Je beschikt over een hbo-werk- en -denkniveau.
Je kent AFAS goed en hebt minstens 4 jaar ervaring met het beheren, implementeren en inrichten ervan.
Je hebt ervaring met diverse modules, zoals Payroll, Finance, Projecten, HRM en Inkoop.
Je werkt vaak aan verschillende projecten tegelijkertijd, soms alleen, soms met anderen. Je bent daarom ook goed in plannen en prioriteren.
Je helpt gebruikers bij het verduidelijken van hun wensen. We verwachten dat je communicatief bent en een dienstverlenende instelling hebt. Daarnaast stel je kritische vragen, zeg je 'nee' wanneer nodig en stel je grenzen.
Voor onze arbeidsvoorwaarden volgen wij de CAO Rijk.
Dat betekent dat je onder andere kunt rekenen op het volgende:
Een salaris van minimaal € 3404,- en maximaal € 6110,- bruto per maand op basis van 36 uur. Afhankelijk van je kennis en ervaring.
8% vakantiegeld en een 13e maand. In totaal is dit 16,5% bovenop je salaris. Dit noemen wij het Individueel Keuze Budget (IKB). Je bepaalt zelf hoe, wanneer en op welke manier je dit budget wilt inzetten.
Pensioenopbouw bij het ABP Pensioenfonds.
Een laptop (Microsoft of Apple) en mobiele telefoon (Android of iOS).
Twee tot drie dagen thuiswerken, de rest ben je aanwezig in ons onlangs gerenoveerde gebouw. In je team maak je daar verder afspraken over.
Reageer snel!
De sluitingsdatum voor deze vacature is 7 januari 2026.
We gaan de selectie uitvoeren in de week van 12 januari.
of
Je sollicitatie is succesvol ingediend. Binnen 5 werkdagen mag je reactie van ons verwachten.




Draag bij aan een betrouwbare en onafhankelijke blik op de samenleving.